Pakko myöntää että oli mukava siirtyä iltarauhan hiljennettyä käytävät omaan tupaan. Hetkessä melkein autio oleskelutila täyttyi oppilaista, jotka tulivat vastaan ottamaan huispaajat takaisin sairastuvalta. Jane liimautui kylkeeni kiinni ja aloitti Deminiäkin pahemman holhoamisen. Istuimme sohville tai no he istuivat, jotka mahtuivat, muut seisoivat, makoilivat tai istuivat kuka missäkin.
"Millaista se oli? Miltä ankeuttajan suudelma tuntuu?" Kim uteli rehellisesti kiinnostuneelta.
"No ei ainankaan suudelmalta", Oliver tuhahti ja haroi jälleen hiuksiaan. Oliverin luokkatoveri huomautti miehelle hiuksien haromisesta.
"Lopeta teet tuota aina kun stressaat", totesi tyttö lähes täydellisen vihreään oloasuun pukeutunut. Jopa silmät olivat oliivin vihreät, oikeastaan kaikki muut paitsi kellertävä iho ja keskiruskea laineileva hius olivat vihreää. "Olen Adriana, tuon tärkeilijän tyttöystävä. Joko tiedätte kuka on iskun takana?" hän jatkoi.
Henrik siirti kysymyksen suoraan minulle tiedustelevalla katseella. Arvostan ettei mies kertonut asioita avoimesti vaan jätti sen minun arvioitavaksi.
"Kalkkaros kertoi tämän meille, emme ole puhuneet rehtorin tai mummoni kanssa. Tekijäksi epäiltiin setääni Dante Fevreä, mutta lopulta pidätykseen ei ollut riittävästi syytä. Epäiltynä on pidätetty Pennylof Heltref ja Renfild Jankst, jotka ovat kohtalaisen tunnettuja pimeyden velhoja ja tehnyt ennenkin yhteistyötä setäni kanssa. Ei ole siis varmaa etteikö setä olisi tämänkin takana, mutta Pennylof ja Renfild itsessäänkin vihaavat Dolia Fevreä. Mummo oli vastuussa molempien pidättämisestä ja syyttämisestä oikeudessa, he pakenivat Azkabanista samana päivänä kun saavuimme Sleeping Beautyyn", kerroin tietoni tupalaisilleni. Huomasin huispaajien seuraavan muiden reaktioita, sillä myös epäiltyjen sukulaisia on meidän tuvassa. Kuitenkin huomasimme että joitain muotokuvia oli tyhjennetty mahdollisen urkkimisen vuoksi.
Poikkeusoloja ei vielä purettu, vaan tilannetta seurataan. Kuulemma jos kaikki on aamulla hyvin, niin turvatoimia höllätään, mutta aurorit tulevat pysymään koulunmailla ainankin alkuun. Iltapalakin syötiin tuvissa, mutta ei meillä ollut tylsää. Kaksoset pitivät huolen että viihdykettä riitti ja kokoajan tuvan pieni velhoshakki oli käytössä. Tunnelma oli kuitenkin varautunut eikä nauru raikunut, vaan lähinnä pieniä hihitys kohtauksia jotka päättyivät lyhyeen.
Yö ei ollut helppo, selkään ei enää särkenyt. Kuitenkaan painajaiset eivät antaneet minun nukkua, mutta onneksi Fiinu ja tupalaiset oli turvana. Jane herätti minut kesken yön.
"Secilia herää, sinä huudat, se on vain uni", tyttö sanoi ravistellessaan minua. Ensiluokkalaisten makuuhuoneessa oli lähes kaikki tytöt hereillä ja oletettavasti huuto oli kuulunut myös vanhempien oppilaiden huoneisiin. Maya ja Alisson saapuivat rauhoittelemaan tilannetta. Alisson vakuutteli minua ja Maya kaikkia muita, olisimme täällä turvassa.
Mollin korvia vihlova kiljuminen pysäytti meidät kaikki ja ponkaisimme ylös sängyistä. Gissi ja Fiinu molemmat sähisivät ja naksuttelivat varoitukseksi. Eläimet tuijottivat herkeämättä järven pohjaan, missä liikkui jotain. Ikkunan räsähdys tai siltä se kuulosti, mutta ikkunasta ei tulvinut vettä, se pysyi loitsulla vielä paikoillaan.
Musta savumainen pyörre liikkui makuusalia ympäri samalla kun Jeremy, Henrik ja muutama muu poika ryntäsi huoneeseen vaikka on ankarasti kiellettyä astua tyttöjen makuuhuoneeseen.
"Ensiluokkalaiset oleskeluhuoneeseen", Maya huusi ja alkoi ohjata meitä kohti ovea, mutta pyörre esti liikkumiseni ja kaappasi minut toiseen päähän huonetta. Kova kylmä käsi piti kiinni yöpaidastani painaen minua kivistä seinää vasten.
"Sinä", tiuskaisin ja yritin rimpuilla irti vahvasta otteesta. Sumun seasta näkyi maski, jonka sain repästyä irti ja sen alta paljastui liiankin tuttu hahmo.
"Dante Fevre", et pääse pakoon. Aurorit karjuivat. Joku oli varmasti juossut käytävään ja laukaissut hälytyksen tahallaan.
No tietenkin setäni pääsi karkuun. Hän karjui ja mylvi rivouksia sekä syytöksiä sukuamme kohtaan poistuessaan samaa reittiä kuin oli saapunut. Hän pääsi juuri ennen kuin rehtori nostatti lasin eteen suojataian avulla panssariverhon.
Olin heittäytynyt maahan, sillä aurorit ja professorit tähtäilivät sauvoillaan setääni enkä halunnut osua tainnutus loitsuun tai estää heitä taikomasta. Nousin ylös vapisevin jaloin ja halusin vain pois tältä. Tajusin samalla ellei Molli olisi kiljunut olisi Dante saanut kiskaistua minut vain sängystä mukaansa.
Kalkkaros käski kaikki oleskeluhuoneeseen siksi aikaan kun suojat nostettiin takaisin ja korjattiin. He loihtivat mustat lasit läpinäkyvien tilalle. Se on kuulemma nyt vahvempaa kuin linnana kiviseinät.
Kello neljän aikaan saimme luvan mennä makuusaleihin, mutta kuten arvata saattaa ei oikeastaan kukaan nukkunut enää. Maya ja Jeremy ramppasivat vähän väliä ensiluokkalaisten makuusalien ovilla varmistamassa että tilanne on rauhallinen. Auroripari päivysti oleskeluhuoneessa vaikka tuskin enää tänään koetaan mitään hyökkäystä. Tieto hyökkäyksestä meni tietenkin heti ministeriölle ja osastot laitettiin liikkeelle.
Huh, tarinan alussa tilanne tuntui rauhoittuvan kovin ja sitten yöllä taas tapahtui se, mitä pelättiin. Ensin Secilian kiljuminen painajaisten riepottelemana painosti tilannetta ja sitten ikkunan särkymisääni aiheutti sellaisen voi-ei tunteen. Danten yritys saada Secilia mukaansa oli painostava ja jännittyneenä luin, miten tarina eteni. Tarina oli sujuva ja ihanaa oli taas päästä lukemaan Mayankin isosiskomaisuutta. Pari yhdyssanavirhettä oli, vastaanottamaan ja hihityskohtaus kirjoitetaan yhteen. Jos monikollisen substantiivin jälkeen tai sitä ennen on olla- verbi, on verbi tällöin monikkolinen. Olla- verbi ja substantiivi eivät ole aina käsikädessä ja ne voivat sijaita eri kohdassa lausetta. Esimerkki: " -- onneksi Fiinu ja tupalaiset olivat turvana."
Toinen esimerkki, missä olla- verbi ja substantiivi eivät ole peräkkäin: "Ensiluokkalaisten makuuhuoneessa olivat lähes kaikki tytöt hereillä --".
Jos olet epävarma, onko olla- verbi monikossa vai ei, kysy, että ketkä ovat. Tupalaiset olivat turvana, tytöt olivat hereillä. Saat tästä tarinasta 13 tupapistettä, 6 kaljuunaa, 5 sirppiä ja 3 sulmua!